Chat with us, powered by LiveChat
Højskolelivet

5 lokale spisesteder vi kan li’

På Zanzibar Højskolen laver vores søde køkkendrenge mad til os hver dag. Men nogle gange tager vi også ud  og forkæler vores ganer med andet lækkert på nogle af de hyggelige spisesteder, der ligger i området.
Vi har udplukket fem af dem her!

Mr. Kahawa
Højskole i udlandet  Højskole i udlandet   Højskole i udlandet

Mr Kahawa ligger i Paje og er blevet stamstedet for de fleste af os på Zanzibar Højskolen, når vi gerne vil hygge med lidt lækker frokost i weekenden eller bare runde eftermiddagen af med en god kop kaffe. Vi er især vilde med deres lækre paninis og friske salater!

The Rock

Højskole i udlandet  Højskole i udlandet
The Rock er et “must go” under dit ophold på Zanzibar Højskolen. Når du skal spise der, bliver du sejlet ud med en lille båd, fordi restauranten ligger meget idyllisk på en klippe ude i vandet. Du kan få den lækreste seafood, mens du nyder panoramaudsigten udover det indiske ocean.

Food Market
højskole i udlandet  højskole i udlandet
Når mørket falder på, åbnes der op for et udendørs madmarked i Stone Town. Her serverer de adskillige lækre lokale specialiteter, og der er en super hyggelig stemning og atmosfære. Vi elsker fx den helt særlige Zanzibar Pizza, som er en crispy, grillet dej med eget valg af fyld indeni.

Lazuli
højskole i udlandet  skaermbillede-2016-10-11-kl-13-23-55

Lazuli er en lille hyggelig, lokal café, der ligger gemt helt inde bag Stone Towns små stræder. Her serverer de bl.a. traditionelle retter, men det du kommer efter er deres skønne smoothies, som ikke fås bedre andre steder!

Taparia
højskole i udlandet
Taparia ligger placeret en etage oppe med udsigt ud til én af Stone Towns travle hovedgader. På dette hyggelige sted kan du få en lækker omgang tapas med forskelligt kød og ost, eller du kan nyde et glas vino med dine højskolevenner.

Læs mere om vores højskole i udlandet her