Safari og hiking

Eventyret ditt begynner nå

Grønne sletter, snødekte fjell og ville dyr

Tanzania er den ultimative safaridestinasjon. På alle turene våres vil du oppleve noen av Tanzanias verdensberømte turist attraksjoner som du kjenner fra for eksempel National Geographic og Animal Planet m. m. Med våres mange års erfaring i Afrika har vi også valgt å ruske litt i din ”comfort zone”. Vi tar deg med utenfor turistruten til noen av Tanzanias mer skjulte severdigheter. Vi har for eksempel fjellvandring på Kilimanjaro eller Mount Meru hvor du kan bade i et fossefall. Vi kan finne på å ta deg med langt opp i Usambara Mountains hvor du vil oppleve storslått sjelden flora og fauna, ville ”Black and White” colubus aper, kameleoner og sjeldne fugler. Eller hva med å overnatte i et nonne kloster som ligger langt oppe i fjellene, eller kanskje i en Massai landsby,eller hos en annen lokal stamme.

Håndplukkede eventyropplevelser

Les mer under de forskjellige oppholdene.

Adventure tur for de lange oppholdene

12 dager du aldri glemmer

Er du på et av de lange oppholdene er adventure turen på 12 dagers uforglemmelig safari og adventure tur. Vi vil føre deg igjennom Tanzania i store og små grupper hvor du vil oppleve eventyr du aldri vil glemme.

Adventure tur for sommer folkehøgskolen

Alt godt fra Tanzania

På sommer folkehøgskolen har vi også et skreddersydd program fult med opplevelser. Her er det 6 dagers eventyr på slutten av deres opphold hvor du kommer inn i Tanzanias fantastiske verden.

Adventure for Aware Tourist programmet

En opplevelse for livet

Har du meldt deg på våres Aware program kan du lese her hvilke opplevelser som venter på deg.

“Hvis du tenker for mye over det neste skrittet kommer du til å tilbringe livet på ett ben”

– Kinesisk ordtak

Hva sier tidligere deltagere

Det var for vildt at se løver, der lå og spiste en nedlagt bøffel lige ved vejen igennem Ngorongoro-krateret

Nina

Vi var steder man kun kommer til, hvis man kender de lokale. Det var så fedt, at vi kom udenfor den sædvanlige turistrute

Jesper

Zanzibar Højskolen har allieret sig med de bedste lokale guider!