Dykking

Opplev det indiske osean fra sin beste side

Korallrev, skilpadder og delfiner!

Zanzibar byr på dykking i verdensklasse. Kjenn følelsen av vektløshet mens du svever i krystallklart vann og nyter synet av vakre korallformationer, skilpadder og kanskje til og med delfiner. Dykking er for alle. Det er visse fysiske krav man skal kunne oppfylle, men hvis de er i orden vil de aller fleste kunne lære seg å dykke. På Zanzibar Folkehøgskole kan du ta et PADI Open Water sertifikat og PADI Advanced Diver sertifikat. PADI er den største dykkerorganisasjonen i verden og de er veldig opptatt av sikkerhet og trygghet. Med PADI Open Water sertifikat kan du dykke overalt i verden til en dybde på 18 meter.

PADI Open Water er et tilvalg for både Zanzibar Højskolen og Hands on Zanzibar. Prisen på dykkerpakkene ligger fra $370

Program – PADI Open Water

Kurset er sammensat af tre elementer; teori, pooldyk og havdyk.

Bassengdykk 1

Dykketeorien gjennomgås på land med våre erfarne danske instruktører. Etter det hopper vi i bassenget hvor du kan stå på bunnen. Her blir du steg for steg trygg på utstyret og det å være i vannet.

Bassengdykk 2

Vi begynner stille og rolig med øvelser i bassenget. Øvelsene er tilrettelagt så du føler deg trygg i vannet og lærer å håndtere forskjellige sitasjoner som kanoppstå under et dykk.

Hav dykk 1

Nå er du klar til å dykke i havet. Vi begynner på lav dybde hvor du vender deg til forholdene i havet. Instruktøren din er hele tiden ved din side.

Hav dykk 2

Vi fortsetter med øvelser i havet. Dykking er en avslappende spor og du lærer teknikker for å slappe av mens du dykker. Etter øvelsene svømmer vi rundt og ser om vi finner et par sjøhester eller en skilpadde hvis vi er heldig.

Hav dykk 3

Nå har du kontroll på å bevege deg rundt i vannet med dykkerutstyr. Vi går stille og rolig igjennom de siste øvelsene og får også tid til å nyte det å være i det varme turkisblå Indiske Osean.

Hav dykk 4

Nå er du nesten ferdigutdannet som Open Water Diver. På det siste dykket går alt ut på at du skal nyte de fantastiske omgivelsene i vannet og ha det gøy med dine dykkerkunneskaper.

“The Sea, once it casts its spell, holds one in its net of wonder forever.”

– Jacques-Yves Cousteau

Bruk dykkersertifikatet ditt her

Seychellerne

Mnemba Atoll, Zanzibar

Cape Town, Sydafrika

Hva bør du ta med?

Maske, snorkel og svømmeføtter

Vi samarbejder med Kingfish Dive and Travel på vesterbro i København. Når du tilmelder dig får du et godt tilbud på et godt snorkelsæt, der vil blive guld værd når du dykker verden rundt.

Dykkerbok

Du skal selv købe dykkerbok til PADI Open Water. Ved tilmelding får du et tilbud på en online dykkerbok fra PADI, som folkehøgskolen vil sende ud 1-2 måneder før afrejse.

Hva sier tidligere deltakere

Våre vurderinger

At glide gennem det klare vand og blive ét med dyr og planter, der er så smukke og farvestrålende, er en oplevelse, som alle burde give sig selv.

Tobias

Jeg var lidt nervøs i starten af dykkerkurset, men det hele blev gennemgået grundigt og taget skridt for skridt. Det var fantastisk at mærke, hvordan jeg blev mere og mere tryg i vandet. En ny verden åbnede sig for mig!

Anne

Det var det vildeste! Koraller, søheste, rokker og endda en lille skildpadde på vores 3. dyk i havet.

Christine