Kitesurfing

For nybegynnere og viderekomne

Kjenn susingen i kroppen!

Vind, vand og frihed

Zanzibar Folkehøgskole ligger ved Paja strand som er et av de beste stedene i verden for kitesurfing. Kitesurfing er ikke noe man lærer seg over natten. Du skal finne frem viljestyrken og kombinere den med en god porsjon tålmodighet. Men gjør du det vil du også kunne nyte sporten og kjenne susingen i kroppen når dragen og brettet trekker deg bortover det fantastiske turkisblå vannet. Vi har et samarbeide med Kite Center Zanzibar, som var en av de første kitesurfing-skolene på øyen.
Hvis du vil prøve krefter med kitesurfing tilbyr vi spesialdesignede vannsportpakker til gode priser. Er du allerede en erfaren kitesurfer er det god mulighet for å leie utstyr eller ta utvidede kitesurfingskurs på Zanzibar.

Program – Kitesurfingkursus

Kitesurfing er et tilvalg til Zanzibar Højskolen og Hands On  Zanzibar.
Begynner kite-kurs koster 106€.

introduksjonskurs

I grupper på 2-4 personer vil dere få en grundig introduksjon til kitesurfing og utstyret. Dere lærer å få kontroll på dragen og dere vil få prøve å bli trukket av dragen i vannet.

Begynner kite- kurs dag 1

Dere vil lære å få mer kontroll over dragen og du begynner å øve på å komme opp på brettet.

Begynner kite- kurs dag 2

Det jobbes videre med teknikk, utsyr og å komme opp på brettet.

Begynner kite- kurs dag 3

Det blir fokusert på kjøreteknikk så du er klar til å øve vider på egenhånd etterpå.

Se hvordan det er at kitesurfe på Zanzibar

Hva sier tidligere deltakere

Det var ret svært i begyndelsen, men efter nogle gange begyndte jeg så småt at forstå teknikken bag kitesurfing. Fedt at lære en sport som jeg også kan tage med mig til Danmark.

Anders

Den bedste aktivitet når man vi være på stranden og nyde solen, men ikke gider en liggestol 🙂

Rasmus

Jeg havde prøvet det en gang før i Thailand, men instruktøren var ikke god. Det var noget helt andet på Zanzibar, gode instruktører og fantastiske forhold! Nu kan jeg kalde mig kitesurfer - Wuhuu!

Anja